torsdag 21 maj 2009

Illustrerad nedan, jag.


Tog en paus innan idag för att mamma tjatade om att hon ville bli rastad. Vi cyklade till Limhamn och sedan tillbaka. På vägen hem träffade vi Loves mormor och hon påminde om hyllorna i källaren. Det var en serie i Sebbes Kalle Anka-pocket en gång som handlade om att Joakim von Anka skulle sälja en liten manick där man kunde trycka på en knapp och på något sätt hamna i en annan dimension där man kunde vila. När man sen tryckte på knappen igen så var man tillbaka i den vanliga världen där tiden hade stått still. Jag tänker ofta på den manicken och på vad jag hade gjort i den alternativa dimensionen. Jag hade nog suttit och stickat. Kanske sorterat saker eller pysslat med fina saker. Kanske unnat mig en fika. I serien gick allt så klart dåligt till slut eftersom alla samlades i samma alternativa dimension. Det blev väldigt trångt till sist och alla var stressade och arga.

Jag är lite gladare nu. Har ätit massor med socker och har fått lite energi. Dagens huvudvärkstablett har också underlättat mitt arbete. Jag har kommit fram till att laborationsrapporterna bara kan bli godkända och att det inte finns någon anledning att göra dem bra. Det känns som en sista utväg i alla fall. Göra kassa rapporter.

Inga kommentarer: