måndag 25 maj 2009

Nya tider

Bra saker.

*Igår skulle jag plugga men det gick sådär. Känner mig sjuk och hängig men iallafall glad så jag och Love var hos John och Lina i några timmar. Där hörde jag om Linas inställning till att ha alldeles för mycket i skolan och blev sjukt inspirerad. Fuck it är mitt nya motto. Finns ingen mening med att stressa för jag kan lika gärna bli godkänd nästa termin som den här.

*Har fått en liten telefonhylla och en vägglampa idag av mamma. Det är bra, jag har inga pengar och då hjälper mamma mig och kallar det för inflyttningspresenter.

*Pappa har köpt en ny bil idag också så flytten kommer nog att gå smidigt. Plus att det blir lättare att åka på loppisar i sommar.

*Jag kände mig som sagt hängig men gick ut en runda med Love och fick ny energi. Det känns så bra att vara med honom. Vi möttes på halva vägen på kungsgatan och gick till drottningtorget och köpte glass. Den åt vi sedan vid kanalen med utsikt över spåren. När jag såg att solen var på väg ner så lurade jag ut Love i västra hamnen där vi tittade en stund. Sen gick vi hemåt men blev hämtade av pappa, mamma och Sebbe som var ute med bilen och på väg hem från Lomma.

*Har rotat i källaren en liten stund och plockat upp ett minidrivhus som jag ska prova på att odla köksväxter i. Ska måla om det för det är i obehandlat ljust trä av
något slag. Hittade dessutom en kökslampa som jag köpte för typ 3 år sedan och som jag trodde att jag gjort mig av med för längesedan. Den är inte särskilt snygg men höj-och-sänkbar.

*Hittade också ett annat köksbord, antagligen pappas gamla som varit hans farfars systers. Det tänkte jag försöka plocka med mig. Har fått en till ekstol också, den enda kvarvarande av farfars föräldrars matrumsmöblemang från 30-talet. Sitsen är sliten och jag tänkte klä om den likadant som de andra för att få det någorlunda enhetligt. Annars jättesöt stol.

*Vi får kanske en pall av Loves mormor också som vi kan ha i hallen. Får se om vi har plats. Vi har väl typ fyllt lägenheten gånger två nu.

Känns kul att flytta nu igen när jag har fuck-it-inställning till skolan. Det blev för mycket annars. Bra dag idag även om jag misstänker att jag har fått Leos förkylning. Love var också snuvig men han skyllde det på den förkylde killen som gjorde falafel åt oss för några dagar sedan. Jag tyckte det lät sjukt äckligt att jag skulle ha ätit hans kroppsvätskor med smittoämnen i så jag håller mig kvar vid att det är Leos luftburna smitta jag har fått i mig.

En bra sak till förresten, får 500 kronor i lön som jag inte räknat med. Perfa. Det blir ett skånekort i sommar! Något att göra med mina arbetslösa dagar.

Inga kommentarer: