tisdag 26 maj 2009

.


Min plan är att skriva klart den stora labbrapporten idag. Ska först packa ner allt omkring skrivbordet så att det är lättare att sitta vid datorn. Sen är det väl typ 4 lådor till som behövs och en miljard papperskassar till mina böcker. Efter det tänker jag packa mina garderober som verkligen måste rensas när jag väl flyttat in. Seriöst typ 9 kubikmeter kläder. Har ingen aning om hur jag ska få in det i vår klädkammare.

Jag tror inte att jag skrivit det innan, Anticimex har varit i den nya lägenheten och sprutat ihjäl alla nasty baggar som bodde i väggarna. Även om jag vet att de kommer komma tillbaka igen så käns det ändå helt underbart! De höll visst till i städskrubben och i klädkammaren och där vill man kanske inte ha dem. Ska kolla upp om det går att täta listerna så att det blir svårare för dem i fortsättningen att flytta in och bygga bo.

Jag läste förresten på skatteverkets hemsida (slösurfa istället för plugga når nya höjder) att jag inte kommer att få min skatteåterbäring till midsommar utan typ i augusti. Nu är alltså min budget sabbad igen men det är lugnt. Första hyran är betalt och Love är införstådd. Hade tänkt köpa ett sommarkort men det går nog inte.

I gengäld får jag en bra höst ekonomiskt. Det kanske behöder att vi kan ta en restresa till typ Prag eller Amsterdam och njuta av brittsommar eller röda löv. Fina kaféer och mindre turister. Kanske borde åka till Berlin igen? Iallafall så kommer jag antagligen att ha pengar till en sådan resa i höst eftersom jag ska vara fattig hela sommaren. Stängda dörrar, öppna fönster.

Inga kommentarer: