tisdag 5 maj 2009

Tisdag

Alltså hittills så är dagen inte så bra som den skulle vara.

Jag hade sovmorgon men vaknade en halvtimme tidigare än jag brukar tvingas göra när jag inte har sovmorgon. När jag kom ut och sprang till bussen hade jag glömt paraply som ju varit ganska soft att ha nu i eftermiddag då jag ska vandra runt i Lund. Jag kom till skolan 3 minuter över 10 som vi bestämde jag och min labbkamrat men jag sitter här ensam ännu, 13.07. Analysen går sådär eftersom jag måste göra den ensam och inte vet vad han gjorde igår. Det regnar fortfarande och det är kallt här inne (=kallt där ute). Hade egentligen kunnat gå härifrån nu för jag får inte direkt något gjort men Love ville inte komma hit förrän om typ 1,5h. Glömde förresten en artikel hemma som jag skulle kunna arbeta med nu och jag kan inte skriva ut den här eftersom skrivaren inte fungerar.
Det enda jag kan göra är att sitta här och klaga och titta på de andra grupperna när de samarbetar. Skit samma. Resten av dagen ska bli rolig ändå.

För typ ett år sedan ville jag göra två bloggar länkade till samma profil. En som jag skulle skriva i när jag var superpositiv och älskade allt och en när jag var negativ, pessimistisk och uppgiven. Jag kom ganska snabbt på att jag mest skriver sånt som ingen pallar höra mig prata om = min pessimitiska blogg hade varit den enda aktiva. När jag är glad och så kan jag inte få ner orden i meningar och det blir liksom inte heller så kul att läsa så nu har jag den här istället. Här kan jag älta och gnälla och diverse andra ord med ä i. Party.

Sen om jag slutar vara rädd för internet kanske jag kan dra in allt annat också och lägga upp fotografier på annat än min katt. Kanske dra in släktforskningen. Fast om jag gör det kommer bloggen snabbt kopplas till mig och det blir lite jobbigt om man får upp mina släktingar om man söker på lastbilsförarurin (Om jag nämner det tillräckligt många gånger så kommer min sida att vara den mest relevanta på google även ifall någon annan skulle sno det ordet).

Känns som att jag sitter här och känner efter för mycket. Börjar nästan tro att jag skulle kunna få huvudvärk om jag verkligen ansträngde mig nu. Jobbigt. Kanske borde göra något annat, jag labbar ju ändå inte.

Inga kommentarer: