fredag 22 maj 2009

10 dagar kvar

Idag har jag pluggat en del. Bra. Jag har också varit ute en liten stund med Love. Bra.

Vi var på öppna hjärtat och jag skulle egentligen bara köpa en kniv som jag blivit halvt besatt av sedan jag var där senast. En sliten gammal kniv som det står Hipp på. Jag vet inte ens om den är från Hipp men jag har tänkt så mycket på alla som suttit i restaurangen där och ätit fina middagar att jag var tvungen att ha den. Love kallade mig romantiker och det är sant. Jag har träffat få människor som är så hopplösa romantiker som jag. Fast jag försöker oftast dölja det.
Jag skulle som sagt inte köpa något annat men hittade typ tio böcker som jag blev kär i. Hade 7 kronor i plånboken.

Efter att Love fått mig att släppa hälften av böckerna stod det ganska klart vilka böcker som jag inte kunde låta bli och han betalade dem så länge. Det blev två böcker om vett och etikett och en Värdinnans ABC, alla från 30-talet, och en lagbok från 1890. Fatta att vissa brott har dödsstraff och att kvinnan oftast är omyndigförklarad i den boken. Jag älskar sånt. Borde kanske bli lärare i typ historia.

Dagens skolord är definitivt Phosphoribosylaminoimidazole-succinocarboxamide synthase, eller på svenska, fosforibosylaminoimidazolsuccinokarboxamidsyntas. Word godkände inte det ordet. Trott på att skriva laborationsrapporter.

Har funderat en hel del idag på hur det känns att vara man, att inte leva sitt liv i cykler. Jag har sådana galna panikattacker i slutet av min cykel och jag glömmer alltid bort att jag är i slutet av min cykel så jag tror alltid att jag håller på att bli galen. Love har vant sig tror jag, även om han tycker att det är jobbigt att jag ringer klockan 2 på morgonen och gråter över att jag inte kan få mitt liv att fungera. Iallfall så hjälpte visst Jesus en kvinna som haft konstanta (underlivs)blödningar i 12 år. Härlig kille. Nuförtiden hade man kanske bett henne göra ett test för diverse könssjukdomar men det var ändå snällt av honom att hjälpa henne.

Tror förresten fortfarande att jag lite grann håller på att bli galen men är ändå ganska glad. På bättringsvägen alltså. Kul att jag ringat in i min kalender att jag skulle vara sinnessjuk i förrgår och igår men att jag bra ignorerade det och trodde att mitt liv var en katastrof. Så jävla mycket skit man måste vänja sig vid som tjej. Jag hoppas att de bra sakerna med kvinnligheten i slutändan väger över för annars är det sorgligt. Spännande men sorgligt.

Inga kommentarer: