lördag 23 maj 2009

De bloemen van het kwaad


De andra böckerna jag ville ha var bland andra:
*Ännu en läkarbok, men det här hade inte så många bilder så jag släppte den ganska tidigt
*En läsebok i naturlära eller något liknande, med mängder av underbara etsningar med djurmotiv. Väldigt sugen på den fortfarande men pengarna räcker inte så jag får tänka att det är en bok mindre att bära vid flytten.
*Prinsessornas kokbok I-III. Vill definitivt ha de böckerna fortfarande men vad kan man göra. Det fanns vegetariska recept också och de var så söta på omslaget!

Jag kanske borde öppna antikvariat? Love pratade om att ta ett lån och köpa antikvariatet över gatan som är till salu. Jag kände att det var lite stort steg just nu. Flytta först, låna sen! Vi kom sedan fram till att lokalen inte riktigt höll om vi skulle utveckla vår affär till ett mediacenter med skitbra filmer, fantastisk musik, jättegod fika och böckerböckerböcker. Letar vidare. Önskar att jag inte tyckte att allt verkade så kul. Det hade nog varit lättare att ta beslut då.

Holländska är helt utan någon koppling till det jag tidigare skrivit ett språk jag gärna talat flytande. Så sjukt snyggt i skrift och så obegripligt i tal. Annars finska eller ryska.
Klar med ännu en labb nu. Klockan är 01.45 och jag tänkte låta datorn svalka av sig och sedan iallafall börja på nästa labb innan jag somnar.

Inga kommentarer: