måndag 18 maj 2009

Kyrkråtta



Känner mig smått stressad men sitter iallafall i skolan. Tänkte labba lite innan nästa lab börjar. Jag är seriöst avbildad ovan. Har lånat Loves busskort för att komma till skolan för att jag inte har råd att köpa ett nytt. Tur att han inte jobbar idag för annars hade jag inte kunnat få filerna till dagens lab. Så jävla hopplöst egentligen. Och nu är det liksom ingen mening att gå och fråga efter mitt gamla busskort för det är ingen mening med att ladda på det längre. Jag tjänar mer på att köpa ett rabattkort. 18e idag. Pengar om en vecka. De går till första hyran. Vill inte ta mer CSN-lån den här terminen. Vill ha ett jobb.

Jag kanske kan cykla till skolan resten av veckan? Nu när föreläsningarna börjar 10 så kan jag ju hinna. Börjar cykla vid 8 liksom. Minns inte hur lång tid det tar men det bör väl inte ta mer än 2 timmar. Arlöv går fort, sen är det inte långt till Åkarp och Hjärup, efter det är man i princip i Lund. Det tar sån tid bara. Behöver all tid jag kan få till att sitta och skriva på labrapporterna.

Palla vara vuxen. Jag bangar snart. Flyr. Jag passar ändå inte som det jag pluggar till. Jag borde bli sjuksköterska. Det hade passat mig perfekt.

Inga kommentarer: