fredag 29 maj 2009

swoop

Det är kul att jag varenda gång jag skriver om flyttpanik känner att det är nya flyttpanikkänslor. Jag hade kunnat rensa ut hälften av inläggen utan att det märkts.
Har för övrigt ingen panik nu alls.

Läste en gammal serietidning igår innan jag somnade med en serie som handlade om en tjej som byggde hela sin tillvaro kring tv-tablån och kände igen mitt pluggjag till tusen. Min kväll är värst. Jag har tillochmed börjat titta på NCIS bara för att det är det enda som passar in i schemat. Efter det är det medium på 4an och sen gamla arkiv x-avsnitt. Bra program att plugga till med andra ord, man bhöver inte koncentrera sig utan kan ha det som bakgrundssorl. Iallafall så har jag tänkt på att en kille på gymnasiet sa att jag var precis som hon labbtjejen i NCIS. Efter att ha sett ett antal avsnitt nu så är jag halvt beredd att hålla med. Hon är nog den tv-seriekaraktär som är mest lik mig, iallafall just nu. Fast hon är väldigt social, det är nog inte jag.

Snart klar med den här labben. Skulle använda en supervised classifier och de förestog support vector machine men jag använde K nearest neighbor istället. Så att alla vet. Det fungerade sådär men det blev i alla fall bättre resultat än med support vector machine. Nu ska jag ta screenshots av allt och lägga in i rapporten, skriva klart resultatdelen och sedan sammanfatta. Sen är det bara sista labben kvar, den som ajg inte fattar ett ord av!

Packa kläder idag.

Inga kommentarer: