tisdag 3 november 2009

Har haft en jobbig början på veckan med skola förmiddag, eftermiddag och kväll igår och idag likadant bara att skolan på kvällen byttes ut mot jobb. Det känns bra ändå men guuud så trött jag är. Love är nere och handlar och när han kommer tillbaka ska vi kolla på veckans heroesavsnitt och efter det ska jag nog gå och lägga mig. Imorgon ska jag äntligen säga upp mitt friskisavtal och fixa ett nytt busskort.

Hittade ritningen över min lägenhet idag och jag hade i princip 100% rätt, 1923 var lägenheten två lägenheter. Fick med Ullas lägenhetsritning på köpet men den ser likadan ut, bara att hon hade haft en extra dörr om de inte gjort om. När jag hade hittat ritningen så var jag väldigt pepp på att ta reda på vem som bott här tidigare och vad de jobbade med men församlingsboken var inte så sugen på att skriva ut adresserna utan nöjde sig med att nämna vilket huskomplex. Då gav jag upp, men det verkar i alla fall som att det bodde en hel del direktörer och ingenjörer mot torget och på andra sidan gården var en hel del sinnessjuka och kroppsarbetande. Önskar att jag ägde huset så att jag hade haft en anledning att snoka. Då hade jag ringt upp tidigare hyresgäster och frågat om fotografier. Jag älskar fotografier!

Inga kommentarer: