onsdag 18 november 2009

Har druckit kaffe för sent igen och har ångest över min brist på mål i mitt liv. Eller min brist på attraktiva mål i livet. Jag vill bara vara glad. Jag bryr mig inte om att tjäna mängder med pengar eller att ha en flashig titel, jag vill ha så att jag klarar mig och så att jag i framtiden kommer att ha råd att visa mitt/mina eventuella barn världen. Jag vill vara lycklig och inte behöva oroa mig. Gärna en fast anställning med betald semester. Jag har aldrig varit med om det men det verkar helt underbart.

Inget av det kan jag skriva i en arbetsansökan. Jag jobbar stenhårt om jag får chansen och ger inte upp förrän jag lyckats bli klar och nöjd med resultatet. Något sånt kan jag kanske skriva för det är sant, men vem skriver inte sånt i sina ansökningar? Gud vad jag avskyr att bli bedömd hela tiden, övervägd, bortsorterad. Jag vill bara ha lite pengar att betala hyran med på somrarna och helst annars också. Det känns så svårt att vara vuxen ibland.

Inga kommentarer: