måndag 16 november 2009

sjuk

Idag är jag hemma från skolan och har ångest över att jag missar en massa. Det enda som är positivt med att vara sjuk är att mina drömmar fortfarande är väldigt äventyrliga. Igår natt drömde jag att jag bodde i en väldigt stor lägenhet med bland andra Ulla och Våffe och de ställde till med en fest som slutade med att halva lägenheten brann och det var fyrverkerier och ett pariserhjul men jag satt hela tiden i vårt badrum i ett stort jacuzzibadkar och läste serietidningar medan jag såg vad som hände genom fönstret. I att har jag bland annat haft kontroll över vattnet och gjort vattenväggar som man kunde simma genom. Dessutom hade vi gamla porslinshandfat i trapphuset som jag var tvungen att fixa och närr jag lossade på muttrarna rann det vatten i alla möjliga färger. Just när det kom rött vatten som såg ut som blod kom grannen förbi och sen slutade hon prata med mig.
Okej, svårt att sammanfatta. Näsdukar, smärtstillande och nässpray är mina vänner. Drömmarna underhåller mig. Jag vill till skolan.

Inga kommentarer: