fredag 6 november 2009

gnäll

Det är spännande med Malmö. Jag går in på sydsvenskans hemsida typ 15 ggr om dagen för att vara uppdaterad med vad som händer, ungefär på samma sätt som jag kollar facebook för att veta vad folk gör. Man skulle kunna säga att jag stalkar Malmö och om jag har saker som måste göras stalkar jag hela Skåne. Ja. I morse och igår natt var jag upptagen med att vara sjukt trött och halvt utslagen så jag genomförde inte mina vanliga kvällsrutiner = facebook, flashback, sydsvenskan utan glodde på tv istället. DÅ bestämmer sig Malmö för att pocka på min uppmärksamhet och köra igång värsta showen med brand på malmö högskola som resulterar i krossad front och bombdåd 50 meter från mamma och pappa. Då passar det. Men när jag visar mig intresserad av Malmö då vägrar det hända något. Då är det solskenshistorier, sportreportage och något klagomål på att rulltrappor går för långsamt eller whatever. Lilla Malmö, du behöver inte vara utåtagerande. Jag älskar dig ändå.

Idag var jag väääääldigt nära att strunta i att gå till skolan eftersom universum motarbetade mig igen. Var vääldigt trött när jag vaknade fast jag sovit som en stock, sedan hittade jag bara söndriga strumpbyxor, sen hittade jag inget att äta och det var för sent att göra te så jag fick gå koffeinlös till busshållplatsen men jag var väldigt mycket i tid. På busshållplatsen kom jag på att jag inte visste var mitt busskort var och letade i typ fem minuter innan ajg hittade det i jackans innerfoder. Hepp. Missade ingen buss i alla fall för det kom ingen. Sen väntade jag i tio minuter till och det kom en buss men hon vägrade släppa på folk. Vi var väl typ två busslaster med folk när en buss som faktiskt tänkte plocka upp passagerare kom förbi och släppte på oss. Det va en jävla tur att jag var ute i väldigt god tid för annars hade jag varit 20 minuter försenad. Jag hatar skånetrafikens regionbussar vid station värnhem vid tiotiden. Vid 8 är allt frid och fröjd och man kan tillochmed få sittplats ibland eftersom bussarna går så ofta och faktiskt stannar till på värnhem. 10 not so much. Det verkar ju uppenbarligen som att folk åker buss vid den tiden, varför kan de inte sätta in bara en extra buss?

Jag kom iväg i alla fall och hann komma i tid. Nu är jag hemma och känner mig dålig för att jag inte har gjort övningsuppgifter och ska kanske ta mig till IKEA med broren ännu en gång för att fixa en grej till fars dag. Har jag nämnt att jag inte gillar det nya IKEA? Varför skulle saker bli bättre bara för att de är större och längre bort från civilisationen? Det är lika jobbigt var gång jag sätter mig på den överfulla stadsbussen (gröna bussar är 100 gånger värre än gula) och åker typ en halvtimme för att komma fram till kommersens mecka, Svågertorp. Jag tror att jag hatar Svågertorp. Sjukt dåligt koncept. Det känns som att man är med i en dålig amerikansk film eller som att man borde vara van vid att bo i typ Hörby. Åka buss eller bil för att handla känns inte som 2000-tal. Sen ska man sitta där och skämmas med sina ikeakassar på bussen hem som en del i deras marknadsföring. Uh. Överväger att köpa bil ibland och tvinga Love att köra mig överallt.

Inga kommentarer: