måndag 23 november 2009

När jag hade lämnat in min uppgift hade jag och Love helg. Vi åt tillsammans för första gången på hela helgen och tittade på ett avsnitt BG och sedan antichrist. Efter det gick vi och lade oss som vanligt alldeles för sent. Innan vi hade somnat, när vi låg och läste så ringde det på dörren. Eftersom det är samma signal om någon står ute på gatan och ringer så ignorerade vi det och tänkte att det var någon som ringt på alla dörrar. Sen ringde det igen och vi struntade fortfarande i det. Efter det började någon att rycka i handtaget och då blev det svårare att strunta i det. Någon ville in i lägenheten.
Jag sprang fram till dörren och frågade vem det var och det var en man som inte sa vad han hette, bara att han skulle till någon som hette Lindén och att han skulle repa där, halv två på en söndagsnatt. När vi sa att de inte bodde i vår lägenhet ville han veta exakt var de bodde. Ja. Vad vet jag? Jag skickade honom till nästa trapp som jag visste var låst. Vår trapp är av någon anledning oftast inte låst på natten fast alla andra är det.

Efter det var det lite svårt att somna vilket gjorde det sjukt jobbigt att gå upp på morgonen. Nu är jag i alla fall i skolan och två timmar av min jobbiga dag är avklarad. Nu en timmes lunch, sedan två timmar till med lektion. Efter det håltimme på tre timmar som jag är låst i lund på, sedan två timmars lektion igen. Vid 20.00 kan jag ta bussen hem och sova, eller plugga. Antagligen plugga.

Inga kommentarer: