lördag 21 november 2009

Uppryck

Hade ett mindre sammanbrott igår men har börjat pussla med spillrorna nu. Har suttit HELA dagen och pluggat konstant. Har inte kollat tidningen, bloggar, facebook. Nu är klockan 01.21 och jag har precis kommit hem från mor och far där jag satt. Jösses alltså. Kursen är som vanligt sinnessjuk, den började snällt första veckan men sen spårade det ur och jag undrar verkligen hur tentan kommer se ut. Ex-tenta verkar inte finnas någonstans så jag har verkligen ingen aning om vilken nivå jag bör lägga mig på.

Jag kom förresten på att CSN nog inte kommer dra mitt bidrag även om jag inte klarar den här kursen eftersom mina kurser överlag är godkända och klara. Oroar mig ändå. Tror att det är ärftligt.

Jag är gladare nu i alla fall. Imorgon ska jag ta tag i det jag missade när jag var sjuk men först ska jag göra min inlämningsuppgift. Ser lite fram emot nästa termin då det blir genetik. Det känns kanske inte lättare men i alla fall mindre abstrakt. Gamla vanliga sättet att plugga på, dessutom mindre tekniskt. Det där med tekniskt är det jobbigaste. Det var så hemskt längesedan jag var tvungen att tänka sådär. När Sebbe började förhöra mig på mattetermer ville jag mest sjunka genom soffan och bli en del av stoppningen.

Ja. Sova och sen plugga. Låter som en tråkig helg men är underligt nog väldigt tillfredsställande. Tror att det är tanken på en god natts sömn som lockar, utan ångestattacker med hastiga uppvaknanden och en känsla av att hjärtat stannat. Längtar efter julen, jullov, julpynt, snö, ljuslyktor, filtar, god mat, släktmys och presentuppackning. Måste komma ihåg att inte handla bokhyllor nästa månad, ska spara pengarna till julklappar och eventuellt en ny bättre begagnad laptop. Min nuvarande bärbara håller på att klappa ihop efter 5 års trogen tjänst. Den jag har nu var ju några år redan nnär jag köpte den så det är väl på tiden att den får gå i pension. På något sätt kommer jag att sakna den. Den har följt mig genom alla mina universitetskurser.

Inga kommentarer: