söndag 15 november 2009

Vi är nog snart klara med "avbetalningen" på köksgolvet här i lägenheten äch jag är gaaanska sugen på ett schackrutigt plastgolv istället för det härliga beige 90-talsgolvet vi betalar för nu. Frågan är vad som blir billigast. Lägga in själv (med hantverkare alltså), måla på det befintliga, eller beställa genom MKB. Beställa genom MKB är klart enklast och jobbiga grejer har en tendens att förbli ogjorda i vårt hushåll, alltså sånt som att måla om i sovrummet, sätta upp väggfasta hyllor eller diska. Ska fundera på det tills VLUn är fördigbetald.

Love är förresten väldigt intressant. Han kom hem från jobbet och gick och lade sig. Tråååkigt. I alla fall. Jag gick precis in till honom och frågade honom hur länge han skulle sova. -"Så länge jag är på flykt" svarade han. -"På flykt från vad" tyckte jag var det självklara frågan på vilken han svarade "från det svenska rättsväsendet". Jag antar att jag inte får upp honom på en stund.

Inga kommentarer: