torsdag 5 november 2009

Förlamad

Har väldigt svårt att koncentrera mig. Jag brukar bli påverkad av tidsomställningen på så sätt att jag går hem tidigare från skolan eftersom jag hatar att gå till och från skolan när det är mörkt ute eftersom det känns som att hela dagen går åt till att vara instängd + att jag hatar att frysa och gärna tar bussen när den går ofta. Den här gången har det nått nya höjder. Jag sitter och somnar framför tvn när jag egentligen borde plugga och borde gå och handla stift till min penna. Minsta ansträngning känns som obestigliga berg men jagh ar gjort en sak idag. Det var en ganska jobbig grej men jag trodde inte att den skulle vara jobbig, annars hade jag inte gjort den. Jag hämtade min bok som jag beställt. Vanligtvis brukar jag hämta på hemköp och tänkte att det skulle vara där idag också men naaaj. Östergatan. Då tänkte jag, som alltid, att östergatan det är ju den som ligger vid värnhem eftersom östra förstadsgatan är den som leder till östra förstaden. Naaaj. Tvärtom lärde jag mig. Dessutom så har jag alltid trott att östergatan övergår till östra förstadsgatan vid Schougens bro men naaaj. Mellan dessa ligger östra tullgatan som ajg aldrig har hört talas om förr i mitt liv. Det är inte långt att gå men det var kallt och jag hade mycket hellre cyklat om jag vetat att det skulle ta en massa tid.
För att göra det hela värt något så stannade jag till på amaranten inne på caroli och köpte hem ostbullar till Love som låg och sov. Idag stavar jag värre än någonsin men det beror på att safari av någon anledning laggar och inte skriver ut bokstäverna direkt. Eftersom jag är lat så gör detta texten (mindre redigerbar)^5 i mina ögon. Vill inte sitta vid datorn. Vanligtvis är det väldigt svårt att plugga eftersom datorn lockar med sina löften om ofarligt tidsfördriv aka mafia wars/facebook men nu när jag måste ha datorlabbar så tvingas jag sitta vid datorn och bruka allvar. Herregud det är så svårt.
Jag har snokat i så många människor som ajg aldrig träffat och antagligen aldrig kommer att träffas album att jag blir helt snurrig på alla namn.

Ja. Fokus nu.
1. Ta på ordentliga kläder (obs. inte mjukisbyxor)
2. Köpa stift till pennan
3. Diska
4. Lista ut hur jag ska redigera dokument utan kwrite och emacs. Jag har emacs men utseendet skrämmer mig. I skolan lägger sig kwrite och emacs som egna fönster men här hemma så tar emacs över terminalen och gör den svart och jag vill INTE råka krascha datorn. Pico? Hur göra? Öppna två terminaler?
5. GÖRA UPPGIFTERNA! Hur svårt kan det vara att komma igång?
6. (eventuellt) Skriva in alla saker jag måste göra i kalendern så att det blir mer överskådligt.

Förresten. Fick vaccinationsvälkomnande för någon dag sedan. Skum sådan. Jag är kallad till en klinik lååångt från min vanliga vårdcentral och ska enligt dem vara där mellan 15.00 (precis när min lektion slutar i Lund) och 16.00 (precis då jobbet börjar i malmö) på tisdag. Nu förstår jag ju att de självklart inte kan veta detta och de var snälla nog att skicka med en länk där alternativa vaccinationstiden skulle stå. Naaaj. På länken stod ingenting om detta utan där låg enbart en informationsmall. En icke-ifylld sådan. Jag måste få gnälla av mig för jag haaaatar att sitta i telefonkö. Överväger nu att strunta i att vaccinera mig. Jag tillhör ju uppenbarligen inte någon riskgrupp och litar på att de har en järnlunga eller två över ifall jag skulle råka bli sjuk. Min enda anledning att vaccinera mig var att jag inte vill smitta andra men palla om det kräver en aktiv insats från mitt håll. Önskar att jag gick i grundskolan så att de kom till klassen och stack nålar i en, det var en så härlig tid. Jag minns stelkrampen som om det vore igår.

Nu ska jag handla pennstift och komma igång!

Inga kommentarer: