lördag 14 november 2009

Alltså, grejen med att jag vaknade överlycklig efter feberdrömmen var 1, att jag inte grävt upp gravar mitt i natten i regn och gatubelysning och 2, att jag inte fött ett barn och sedan glömt bort det. Idag har jag tillfrisknat från lightvarianten av svininfluensan och mått tipptopp förutom hostan som jag hade redan innan vaccinationen. Broren ringde och ville ha min tefyma-bok och jag sa att han kunde få den om han följde med mig på föredrag på arbetarrörelsens arkiv så det gick vi på. Mycket prat om avrättningsplatser, lite avrättningsmetoder, lite bilder på gamla Malmö och historia om ett yrke jag inte visste fanns. Me like. Sedan rundtur i arkivet, me also like. Efter det gick vi hem till mig och där fick broren hjälpa mig med en while-loop som jag trasslat in mig i. Nu fungerar den äntligen och jag är klar med allt det obligatoriska till första inlämningsuppgiften. På måndag ska jag vara i skolan i en evighet igen pga kvällskursen så min plan är att fixa den frivilliga uppgiften då. Jag behöver den första uppgiften och den ligger på skolans dator.

Sen var jag hemma hos mor och far en stund och klappade lite på Lisakatten som aldrig varit så ointresserad av mig som idag. Hon ville bara sova. Love hade lämnat nycklarna hemma så när det var dags för honom att återvända från jobbet bussade jag mig hem och öppnade för honom. Nu är det snart dags att sova igen men jag har haft en bra dag. Damp-jag klarar inte riktigt av att ligga sjuk och sysslolös en hel dag.

Är väldigt sugen på att jobba för mat och husrum på en fårfarm på Gotland i sommar. Klappa får, måla hus och lära mig något nytt. Annars fanns det en annan intressant bondgård med biologer och arkeologer och djur men risken är att om jag flyttat dit en vecka hade jag aldrig kommit hem igen. Bästa semestern i alla fall för någon som jag med konstant kli i fingrarna.

Inga kommentarer: