tisdag 3 november 2009

Mer



Jag tänker lära mig det han har att lära mig. Kamelen, eller vad han nu är. Jag tror att det är någon slags bergsget på min bok men kamelen är den som senare ska lära mig mer om jag bestämmer mig för att Perl är mitt språk. Just nu gillar jag perl. Jag förstod och fick till och med förklara för mina bänkgrannar och det kändes roligt, att inte vara värdelös än.
Kurslitteraturen kommer snart och jag tror att jag nog vill läsa den. Dessutom så är hand-outsen så underbart nördiga med sagan om ringen-exempel att jag lite grann vill gräva mig in i kursen om bo i den. Älskar nördighet. När nördar kommer igpng och visar vem de är och när de känner att de pratar med någon som förstår dem, det är så fantastiskt att se. Jag älskar människor som kryper ur sina skal och glänser. Sen finns det klart vissa gränser, 25e gången samma tv-spel nämns lika exalterat så är det inte lika fint längre. Det visar i och för sig att de är hängivna men det får inte bli efterblivet.

Tänk om jag är en datanörd egentligen. Jag menar, jag gillar att sortera saker och rada upp dem och just kärleken till datorerna borde ju rinna i blodet. Jag är bara så sjukt ointresserad av hårdvara. Jag är väldigt svårimponerad och mycket mer ekonomisk än man kan vara om man ska bli fascinerad av tv-väggar med stora platta skärmar. Klart att det hade varit skönt att inte ha en närmast kvadratisk tv i vardagsrummet men då kan man lika gärna ha en projektor tycker jag, så slipper man tvn helt när man inte vill ha den. Sjukt ointressant att läsa det här.

Inga kommentarer: