onsdag 4 november 2009

Gick hem tidigare för att jag var trött och hungrig och inte hade några pengar att handla mat för i skolan. Tog allt vi hade hemma och la det i en gryta och satte igång spisen. Lämnade det där tillräckligt länge för att pastan skulle vara färdigkokt och gick sedan tillbaka och rörde lite grann i röran. Märkte att det doftade tomat och aska. Kul. Jag åt maten i alla fall. Så hungrig var jag.

Idag funderar jag på att antingen göra övningarna som jag hade gjort i skolan idag om jag inte varit så hopplöst ointresserad av att sitta där (dessutom, till mitt försvar så gick det rykten om att det skulle snöa på eftermiddagen och jag tänker INTE vänta 20 minuter på lundabussen i snöstorm) eller, puh, gå på releasefest på babel. Det är kallt ute och ajg är väldigt trött med saker att göra men babel hade varit roligt och ligger dessutom nära friskis och svettis så att ajg kunde säga upp medlemsskapet där samtidigt och kanske hälsa på kissen som bor väääldigt nära babel.

19.00 börjar det så det är lugnt om jag inte bestämmer mig än. Jag hade hunnit göra uppgifterna, sova en stund och sedan åka till babel men det krävs så mycket viljestyrka. Vi får se. Sjukt lat, trött och frusen av mig. Skulle helst legat under täcket hela dagen idag.

Inga kommentarer: