fredag 3 juli 2009

Shit vilken vecka. Jag var i trelleborg i söndags. Jag och mamma tog bussen dit för att jag fick för mig att jag skulle bada där. Det var en bit att gå till östra stranden men när vi var där gick vi vidare till dalabadet. Därifrån gick vi sen till Gislövs läge. Jag badade inte helt för vattnet var svinkallt men jag åt glass och låg på stranden med en sjal över ansiktet. Vi gick tillbaka till dalabadet och tog bussen därifrån tillbaka till trelleborg. Där åt vi på sibylla och gick en runda innan vi kom tillbaka till busstationen varifrån vi tänkt åka hem. När bussen kom hade jag inte längre något busskort så jag fick snällt bita ihop och betala för resan hem.

När jag kom hem var jag på ganska dåligt humör men efter att ha tagit en dusch samlade jag ihop mig själv och cyklade med Love till Oscar och Myra för att se True blood. True blood var bra. Vid 6 tiden på morgonen bestämde vi att vi var klara och cyklade hem, sjukt trötta. Vi stannade till i rörsjöparken och tittade på hur gässen invaderade plaskdammen.

Sen var det måndag och jag minns inte mycket av den. Jag tror att jag var i Svedala i tisdags efter att jag köpt ett nytt sommarkort och hälsade på mormor och morfar. Sedan åkte jag direkt till Oscar och Myra för nästa true blood avsnitt, Love anslöt lite senare med USB-minnet.
I onsdags åkte jag och mamma till Helsingör och det var trevligt. Vi var i diverse loppisaffärer och handlade lite alkohol. Det var inte särskilt billigt men ändå skoj. Sen drack vi gt på burk och Irish coffee. Vi fick en hel del nya vänner. Bland annat en hemlös stockholmare som bott i Helsingör i tio år. Han hade bedövat sin käke så det var lite svårt att höra vad han sa men han var snäll och vi fick sitta på hans liggunderlag.

Igår, torsdag var det egentligen planerat att vi skulle städa och packa upp men vid halv fyra kom farfar och hälsade på. Love skulle till staffanstorp och fixa något till jobbet och jag ville haka på så vi bestämde oss för att först besöka tirups örtagård och göra något kul av det. Farfar skulle till Lomma så han erbjöd sig att köra oss dit. Farfar hade aldrig varit där förut så jag fråga de om han ville följa med in och han hängde på så vi satt där och fikade en stund med lite kattsällskap. Jag hade en lite söt röd kattpojke i knäet som fick sno åt sig mina kakrester. Sedan ville farfar köra oss in till staffanstorp och vädret var lite stökigt så vi åkte med. Istället åkte vi ut till kyrkheddinge och hälsade på min kusin. Vi tittade i trädgården på alla gamla blommor och fruktträd som följde med huset han köpte och åt körsbär. Vi plockade rabarber som vi tog med hem. Sen började det bli dags för Love att åka in till jobbet så vi blev körda in till centrum.

Love satt vid datorn på jobbet i typ 45 minuter medan jag satt utanför huset i kvällssolen och läste i min bok. Sjukt somrigt. Sen gick vi till staffanstorps busstation och tog bussen till Lund. Jag hade planer på att åka till Södra Sandby men Love var mindre intresserad av det så vi bestämde oss istället för Alnarp. Det gick tyvärr inte någon buss till Alnarp så jag tänkte att vi kunde ta Lommabussen istället och hoppa av i närheten av Alnarp. Den bussen hade precis gått så vi satt och mös i en timme vid centralen i Lund. Väl i Lomma ringde jag farfar igen och så hälsade vi på hos dem. Jag tror att det är andra gången Love hälsar på min farmor så det var dags. Vi fick jordgubbar, klädkrokar och en gasugnständare med låga så att jag slipper elda upp mina ögonbryn. Sen gick vi ut till stranden och hamnen och tittade på solnedgången. Vattnet var sjukt varmt så jag hoppade i och badade. Jag hade inte badkläder så det blev lite halvimproviserat.

Vi tog bussen hem vid 00.12 och när vi kom hem åt vi middag. Vi har inga rutiner alls.
Idag vet jag inte vad jag ska göra. Love sover och vi har byggarbetare som klättrar längs väggarna i sina byggställningar.

Inga kommentarer: