onsdag 22 juli 2009

Har varit i Holma utanför Höör idag och tittat på ett gammalt hus som en gång var i släkten. Allt var stängt men jag fotograferade litegrann och fikade med mamma och Sebbe. Sen gick vi in till Höör igen och tog tåget till Kristianstad där vi åter fikade varefter vi tog bussen till Malmö. Jag fick jättefina örhängen i namnsdagspresent av familjen och när jag kom hem hade Love köpt rosor till mig och städat köket. Mormor och morfor kommer och tittar på lägenheten för första gången i morgon och jag är superambitiös och har bakat chokladsnittar och håller på med två olika typer av muffins. Det blir kryddiga vinbärsmuffins och banan och chokladmuffins. Lyssnar på dagens sommarpratare och tyckte att jag kände igen det han pratade om. Tänkte efter en stund och kom sedan på att det var Lasse Berg som skrivit Gryning över Kalahari. Den hade vi som kurslitteratur på arkeologin.

Nu ska vinbärsmuffinsen in i ugnen och banan och chokladmuffinsen skall påbörjas.

Inga kommentarer: