tisdag 7 juli 2009

ja

Jag vet inte när jag skrev sist, dagarna flyter samman men dagen efter att jag skrev var vi hos farmor och farfar i Lomma igen. Vi badade (inte bara jag utan Love också!) och var ute en stund. Dagen efter det hade jag tänkt ha en vilodag då jag skulle slippa vakna av att någon ringde och bara sova ut men mamma ringde på morgonen och frågade om jag skulle med på loppis. Loppisen var i Vollsjö och jag köpte bland annat ett skrivbord. Köpte och köpte, när man köpte en påse som man fick fylla för 20 kronor kunde man ta en möbel också. Sjukt. Jag älskar mitt skrivbord. Jag fick tjata lääänge på pappa innan han bar in det i bilen. När vi ändå hade åkt så långt så kunde vi lika gärna passa på att kolla loppisen i Lövestad som min kusin tipsade oss om när vi var där. Där kunde man köpa en flyttlåda för 40 kronor och fylla. När vi var klara där åkte vi till en loppis i Brösarp som hade börjat tunnas av men jag köpte lite böcker. Österlen var nice och vi började bli hungriga så vi tog med oss vår fika till knäbäckshusen vid Rörum och åt på stranden där. Sen körde vi till Simrishamn och åt glass. Bra dag. Jag har bränt mina axlar och min nacke värre än jag någonsin bränt mig tidigare och Love propsar på att vi borde gå till vårdcentralen i morgon. Det ska jag inte. Det kliar och det borde betyda att det läker är min idé. Jag är dum i huvudet som inte hade solkräm på mig när jag vet att jag i princip är allergisk och istället på att lägga typ 300 spänn på läkarbesök och kräm tänker jag köpa solfaktor 30 på apoteket. De senaste två dagarna har vi bara slappat och njutit av att solen tagit en kort paus.

Inga kommentarer: