fredag 24 juli 2009

Hungrig.

Tänkte vidare på borttappade saker och kom att tänka på borttappathögar. På alla skolor jag gått har det funnits ett bord eller en korg med borttappade saker. Oftast är det typ halsdukar eller gympaskor men en del tappar bort helt sjuka saker. Och sen tänkte jag lite på hittade saker. Undrar om jag har hittat lika många saker som jag tappat. Det kanske är någon slags karmagrej på gång. Tappar man en sak så hittar man en sak. Jag tänkte på pengar först. Jag har hittat diverse sedlar. Närj ag var liten så hittade jag en hundralapp (helt fantastiskt, motsvarade 2,5 månaders veckopengar!). För typ två år sedan tappade jag en hundralapp. Det var på något sätt en ganska kommunistisk karma. Jag fick när jag hade lite och gav när jag hade mycket. Hoppas att något litet barn hittade min hundralapp och köpte något som det önskat sig väldigt länge. Antagligen var det väl någon trist typ som köpte typ läppglans för den men skit samma. Jag tror nog att det har gått ungefär på ett ut. Kanske har jag hittat mer än jag tappat i pengar men jag har tappat ganska mycket prylar också och egentligen inte hittat så mycket prylar. En halsduk hittade jag en gång, och ett par vantar. En ful ring från H&M hittade jag också en gång. Det enda jag använt var vantarna. Kanske borde placera ut de andra sakerna på random plats om det är så att någon annan blivit glad av att hitta dem?

Kom precis på att jag letade igenom hela Petri en gång när jag tappat mitt jättejättefina örhänge. Har fortfarande kvar paret med förhoppningen att paret någon gång ska hitta tillbaka till mig. Jag tappar alltid nya saker som jag bryr mig om. Trist.

Love sover nu men jag är så jäkla hungrig och koffeinerad att jag inte vet om jag kan sova om jag lägger mig. Jobbigt. Har dessutom lite kli i fingrarna. Vill skapa något.

Inga kommentarer: