tisdag 21 juli 2009

Var i Landskrona igår med mamma och bror. Har aldrig tittat på staden så det var väl på tiden. Efter det åkte vi till farmor och grattade på namnsdagen. Farfar hade rotat fram lite brev som han hade köpt på auktion för länge sedan. Jag har tittat på dem idag och det verkar vara en familj från Kristianstad med två söner i Amerikat. Äldsta pappret är från 1865 och skrivet till mamman i familjen innan hon blivit gift och yngsta är från 1941 och till en av döttrarnas make. Jag har googlat en massa idag och hoppats att jag skulle hitta någon som var släkt med dessa och höll på med släktforskning men jag kan inte hitta någon alls. Att bara hitta en släkting känns meningslöst eftersom de en gång tagit beslutet att låta breven gå till auktion. Det är ganska roliga brev. En av sönerna skrev när han var på väg till USA och hade stannar i Irland att irländarna liksom engelsmännen var smutsiga och svarta som smågrisar. Antagligen arbetare i kolindustrin?

Idag jobbar Love också och jag tänkte göra fint innan han kommer hem. Måste dessutom tvätta. Kanske gå till Panduro hobby. Jag har 2,5 timmar på mig. Får se vad jag hinner med.

Inga kommentarer: