fredag 24 juli 2009

Gud vad jag använder sommarkortet i år. Förra året kom jag aldrig iväg utan använde resorna för att ta mig runt i Malmö istället. Det var ganska tråkigt. Nu åker jag hit och dit och överallt. Ska till Ystad nu. Kanske vidare efter det, vi får se. Skulle behöva en tidtabell med alla tåg och bussar, ska se om de har en sån på skånetrafiken. Skulle egentligen diska men något ska man ju göra på nätterna också så jag sparar disken tills Love har gått och lagt sig.

Det ligger ett jättefint skrivbord på vår gård som jag är väldigt sugen att ta in och måla om (det har stått ute i regnet). Love hade kunnat ha det att ha studion på, jag hade kunnat måla bordsskivat jet-black och lacka den så den blev slittålig! Det hade blivit så fint. Kanske detaljer i annan färg. Vet inte vilken än.
Det kliar så sjukt i mina fingrar, måste pyssla. Vill fixa symaskinen nu så att jag kan komma på hur man gör överdrag till Loves snurrfåtöljer. Hade kunnat ha snörsko i botten så att det lätt går att ta av och byta. Gud vad kul. Är också sugen på att skriva ut en bild till vardagsrummet på måna små papper och sedan fästa pappren på en måttskuren masonitskiva med svarta sidor. Måste göra något, rastlös. Nu blir det Ystad iallafall. Tar med skissblocket.

Inga kommentarer: