onsdag 8 juli 2009

sommarlov

Jag har haft så härliga slappa dagar med Love. Inte gjort någonting i princip men nu är det slut. Idag städar vi. Jag har diskat och dammsugit mitt skrivbord och Love har vikt tvätt och röjt i sovrummet. Loves farfar, faster och kusin kommer hit om en timme och det kan inte se hur jävla hemskt ut som helst då.

MKB skickade förresten ut lappar om att vi ska ha ställningar utanför fönstret och därför måste hålla fönster och balkongdörrar stängda för att förhindra inbrott och sedan dess har jag knappt kunnat sluta tänka på inbrottstjuvar. När tidningen kommer hoppar jag högt och får hjärtklappning. Samma när det knackar på dörren eller när jag varit i arbetsrummet och ska gå till köket. Är helt säker på att någon står i sovrummet eller köket. I förrgår drömde jag den sjukaste sammanfattningen av min vecka. Inte för att drömmen var sjuk men jag tror att jag är det. Jag drömde att någon gjort inbrott i mitt mafia wars och stulit alla mina samlingar. Jag drömde att jag kunde se en hel lista med folk som hade varit inne och plockat sak efter sak. Det värsta var att när jag vaknade var jag orolig på riktigt och var tvungen att logga in och kolla att allt fanns kvar. Jag lever i en sjukt liten värld när jag slappar. Måste sluta spela mafia wars.

Annars har jag nog bara ett annat semesterproblem (förutom värmen och brända axlar) och det är att USA verkar ha bestämt sig för att ha en veckas sändningsuppehåll av alla mina serier. Sjukt tråkigt och jobbigt. Sebastian stack till Spanien idag, han har semester på riktigt. Jag är nog lite avundsjuk.

Inga kommentarer: