tisdag 25 augusti 2009

Sammanfattning

Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera. Jag har tappat lusten lite grann eftersom jag vet att inte många läser här men jag vill samtidigt inte lämna ut adressen till för många eftersom jag då riskerar att känna mig övervakad. Idag är det tisdag tror jag och skolan börjar snart. Jag måste beställa kurslitteratur eftersom första kursen bara varar en månad men jag drömde att jag hade missuppfattat allt och kom till skolan med fel böcker som dessutom kostat en halv förmögenhet och inte gick att sälja så jag vågar inte. Det står på adlibris att boken levereras inom 2-5 dagar så om jag beställer efter introduktionen borde det bli bra. Måste också fixa foto till mitt busskort eftersom jag slarvade bort mitt gamla.

Hantverkarna har spikat och hamrat och borrat och klättrat utanför mina fönster typ 15 ggr värre än de gjort tidigare den här veckan. Jag håller på att bli galen men det är lugnt. Ganska lugnt iallafall. Snart slut med byggnadsställningar och inplastade fönster.

Ja. Använder mig av stödfoton tänkte jag. Jag har ingen tidsuppfattning alls längre så jag vet inte när saker har hänt om jag inte har fotobevis så jag kommer använda mig av mobilfoton som stöd.

(Vi kom iväg på Devotchka som var okej men inte alls så bra som jag tänkt mig.)


(Sen tittade vi lite på en känguru som var ganska ointresserad av oss.)


(På kvällen såg vi A Camp som hade en tråkig publik. De fick inte så bra recensioner och jag kan inte säga att jag lyssnar jättemycket på dem innan, gick dit för att bli inspirerad till att lyssna på dem men problemet var nog att väldigt många var som jag. Folk jublade bara på singlarna och applåderna efter de andra låtarna var så sjukt lame. Ingen kärlek från publiken = ingen kärlek från scenen.)


(Vi gick sedan hem genom detta, som alltid hade varit där om jag fick bestämma.)


(Nästa dag som jag tror var en torsdag var jag på Österlen med mormor och morfar. Fint väder och god mat. Jag köpte två blommor i Ystad.)


(När jag väntade på bussen hemfrån Svedala tittade jag på det gamla barnhemmet där mormors morfars mor var föreståndarinna för lite mer än hundra år sedan.)


(Jag missade Gang of Four som jag tänkt gå på efter att Linus rekommenderat men jag hann precis till Thåström. Min mobil var på dåligt humör så bilderna blev ännu sämre än de brukar bli men han är hen ljusa klumpen mitt i bilden. Älskade konserten.)


På fredagen gjorde vi typiska malmöfestivalgrejer som jag tror att jag skrivit om tidigare. Jag hade fått lite pengar av farfar tidigare på dagen när jag var i Lomma så jag kostade på mig lite rökelse i ett av stånden.

(På lördagen blev vi hundvakter. Lilla Stella fick bo hos oss i några timmar och jag tror att hon trivdes utmärkt.)


(Vi lekte i Rörsjöparken och njöt av solen i Ellstorpsparken.)


(På söndagen var jag först på loppis på Drottningtorgen där jag köpte pärlplattor, en knäpp tavla som måste ramas om, två par örhängen och säkert något mer som ajg inte minns. Efteråt tyckte jag att vi skulle åka till skogen hela familjen och Sebbe tyckte att hela familjen inkluderade katten. Hon tyckte inte om bilen.)


(När vi kom fram började vi med att fika, då ville Lisa ut i buskarna. I buskarna hittade hon minst två fästingar som höll henne sällskap. Efter fikan så ville hon inte gå alls längre utan bara sitta i famnen.)


(Vi fick turas om att bära henne.)

Inga kommentarer: