torsdag 27 augusti 2009

Jag hatar allt som gör det svårare för mig att duscha.


Idag ska jag klä ut mig till en sjöjungfru och bada i havet. Det är sjukt läskigt. Vet inte riktigt hur de kommer att bli.
Jag har kommit på en annan jobbig sak med att ha flyttat hemifrån förresten. Jag har alldeles för långt hår och det brukar bli knepigt med avloppen då om man inte rensar ganska ofta. Innan har jag tagit det ytliga och pappa har tagit mer på djupet liksom. Nu måste jag göra allt själv. Det hade iofs varit ganska lugnt, jag är inte särkilt äckelmagad längre men de fina hantverkarna har smetat fogmassa i skruvarna så att locket inte går att plocka av. Innan dess har de monterat en fiffig grej som fångar upp hår så att man inte behöver gräva särskilt djupt. Jag har alltså en hårfälla fylld med långa hårstrån som aldrig kommer att försvinna säkert inlåst bakom ett avloppsgaller. Jag älskar när folk är kvalificerade för sina jobb. De kunde bara låta oss renovera våra egna badrum, jag tror att resultaten hade blivit ungefär de samma. Nu måste jag göra mig klar för utklädning men när jag kommer hem ska jag sätta mig och karva bort fogmassan för att kunna komma åt härligheten.

Angående det jag skrev tidigare om att renoveringen snart är slut och att jag är positivt inställd, stryk det. Jag hatar renoveringen och har ingen som helst lust att betala för ett lame-ass badrum med felmonterade avloppslock. Uh. Har god lust att inte fatta hur man öppnar locket och bara bända upp det. Lönt att sätta en uppsamlingskorg om den inte går att komma åt.

Inga kommentarer: