torsdag 13 augusti 2009

Kära dagbok

Uppe med tuppen. De kom och spacklade i sovrummet men verkade helt ha förträngt den felkopplade elen så vi måste fortfarande ha tänt i taket när vi ska koka kaffe eller tända bordslampan. Lönt.

Jag är vaken i alla fall och i ett försök att vända dygnet tänkte jag stanna uppe tills det blir mörkt ute. Jag tänkte använda min nyvunna tid till att sortera flyttkartongerna i sovrummet. De är fyllda med sånt som blev över, papper och pärlor.

Jag är väldigt sugen på att inreda väggen över mitt skrivbord till en klassisk arbetshörna. Med vägghyllor, tavlor och burkar. Skulle vilja ha en klassisk skrivbordslampa också men först måste jag fixa en skön skrivbordsstol. Funderar på en bekväm pall till skrivbordet för där är inte mycket benutrymme.

Inga kommentarer: