måndag 17 augusti 2009

Kära dagbok

(Fik i Ystad)

(Uteservering i Ystad)

Idag är det söndag natt och jag och Love har sett vår första konsert på årets malmöfestival. Det brukar bli så, att jag bestämmer att ajg ska se mängder med band men sen är det skönare att sova eller bara göra något annat. I fredags var jag inte på festivalen alls, förutom en liten avstickare till folkets park där vi träffade John. Han ville äta så vi gick upp till Gustav. Jag handlade min vegetariska 2 minuter innan de stängde så jag fick dubbelt så många grillspett. Fredagen spenderade vi i Ystad istället eftersom sommarkortet gick ut på lördagen.


I lördags var jag med Sebbe utanför biblioteket för att de skulle skänka bort vad vi trodde skulle vara 6 ton böcker. När vi kom dit låg där 3 böcker. Det var ett litet tält där bibliotekschefen skulle möta folket och där var en ursinnig man som vi tittade på en stund. Sen satte vi oss i parken och drack te och varm choklad.

(Getingar)

Vi var på konsthallen en stund också för att se om det fanns något Sebbe kunde sätta på väggarna på rummet. Vi hittade inget som var perfekt så det fick vara. Räddade en geting innan vi gick hem och jag fick klappa Lisakatten. Jag var hemma hos mamma och pappa en stund på fredagen också så Lisa kom ihåg mig direkt. Det var skönt att slippa den timmen som annars brukar vara då hon vägrar vara i samma rum som mig, ungefär som att hon straffar mig för att jag svikit henne. Nu var hon glad och hälsade så fort jag kom in i vardagsrummet och hon hoppade direkt ner i sin låda och ville klappas.


(Lisa på sin stol)

(Lisa på stolen igen)

(Lisa i sin bananlåda)

(Lisa i lådan igen)
Just det. Jag tänkte ta med lite grejer som jag inte tänkte på när jag flyttade, bland annat ett par gamla inlines som jag fick av Max för ungefär 8 år sedan. Eftersom de väger ett par kilon per sko så tänkte jag att jag skulle åka hem med dem. Haha. Där finns inte några bromsar och jag har aldrig lärt mig stanna med dem, därför antog jag att bästa vägen hem skulle vara cykelvägen som går förbi stadshuset. Eftersom jag inte varit på festivalen så blev jag ganska chockad när jag svängde in där och såg ett hav av människor och tält i nerförsbacke. Helt kört för mig alltså som inte kunde stanna från början och hade fullpackad ryggsäck med prylar jag skulle ha med. Jag fick stappla bort mot föreningsgatan i stället och åka på cykelvägen därifrån. Har träningsvärk i ljumskarna av alla ställen efter min åktur. När jag kom hem stannade jag hemma ett tag av ren utmattning och gick inte ut förrän jag missat alla spelningar jag skulle på. På lördagkvällen var vi på inflyttningsfest.
(Jag på rullskridskor på Kungsgatan)

Idag har vi varit lite husliga. Jag har gjort amerikanska pannkakor med kanel och socker på och Love har diskat. Det behövdes, det var typ 4 dagar sedan vi diskade sist. Sen var vi på Bob hund och det var roligt, bra och nostalgiskt. Såg min lillebror på vägen till debaser efteråt och det var kul för han är lika gammal nu som jag var när jag dansade med Love på en Bob hundkonsert på KB. Det knöt ihop säcken fint. Vi stannade typ 25 minuter på debaser och sen gick vi hem och gjorde mackor (utan ost, för Love hade råkat lägga den i frysen igår) och varm choklad med kardemumma. Drack och åt till ett avsnitt six feet under.
(Våra dåliga platser på Bob Hund)

(Mer Bob Hund)

(Ulla och Våffe på Debaser)


Imorgon SKA jag gå på alla konserter jag bestämt mig för att gå på.

Inga kommentarer: