måndag 3 augusti 2009

Kära dagbok

Alltså. Jag har varit duktig idag och lyckats göra något vettigt. Har äntligen fixat med hemförsäkringen och tagit kontakt med byggarbetarna. Dessutom har jag kollat upp andra telefonabonnemang och handlat en tröja och en korsettliknande sak på stadsmissionens rea. Jag drack fyra koppar te framför six feet under igår så ajg kunde inte alls somna i natt. Höll Love vaken så att han inte fick mer än två timmars sömn. När han kom hem från jobbet lagade jag mat till honom. Vi kollar fortfarande på samma serie. Jag ska ner till coop för att handla tandtråd (säljer coop det?) eftersom jag blivit besatt av tanken. Kanske lite för mycket koffein nu igen.

Tänkte färga håret men det är så jävla struligt att göra det i det nya badrummet. Förra gången såg det ut som ett blodbad. Jag tror nog inte det blir lika illa den här gången, förra gången ringde Oscar mitt i allt.

Skit samma.

Jag är småbesatt av en brosch. Den är helt perfekt men jag hade varit för rädd att den skulle gå sönder för att använda den. Hade gärna gjort en egen men Love gillar inte när jag kommer för nära döda djur, sen känns det lite skumt att rota igenom en död fågel. Jag tror att jag hade kommit väldigt bra överrens med tjejen som gjort den dock.
Julia deVille heter hon. Hon har gjort massa andra knäppa men vackra saker. Sorgsmycken, smycken av människohår och musfoster.

Jaja. Nu ska jag ut i regnet och handla. Love sover på yogamattan så jag lär inte se mer six feet under idag. Får kolla det nya weeds-avsnittet istället.

Inga kommentarer: