tisdag 18 augusti 2009

Piggpigg


Alltså gud. Jag är alltså fortfarande pigg, fast jag varit uppe 4 timmar ungefär och klockan är 11. Jag VET att det kommer komma tillbaka och straffa mig i kväll eller mitt på dagen eller under spelningarna men jag TÄNKER vända på dygnet om det så ska ta 3 liter kaffe med sockerkoncentrat i kväll. Det kommer ju bli svårt iom True Blood-kvällen som lär sluta som vanligt men vafan.

Jag har förresten använt min oväntade energi på ett positivt sätt hittills idag också. Jag har diskat och mailat hantverkarna! Sååå bra. Jag ska ta tag i tvätten som fortfarande inte sorterats och kanske gå ner med två lådor till källaren.

Jag har förresten drömt om tänder i typ två veckor nu och jag går och trycker med tungan mot dem för att se att de fortfarande sitter fast. Jag brukar göra det och jag fattar aldrig vad som är på gång förrän jag köpt på mig typ 15 olika munvårdsprodukter. Jag brukar tänka att kroppen försöker tala om för mig att jag inte sköter mina tänder och att de håller på att ruttna inifrån, alternativt att jag borstar så hårt att mitt tandkött kommer sitta i slamsor kring de blottade tandrötterna. I allafall. När jag drömmer om tänder brukar det bero på att jag är stressad eller nervös och jag har nu äntligen, efter en timmes tandvård igår kväll och en svårsomnad natt kommit fram till att så är fallet också idag. Detta nya tillstånd av medvetande är antagligen det som gör att jag är så pigg idag. Behöver fixa saker när jag är stressad. Jag mår mycket bättre av att vara sönderstressad än passivt semestrande.

Inga kommentarer: