tisdag 4 augusti 2009

Kära dagbok

Det blev ett avsnitt till av six feet under. Love hade piggnat till och satt på te lagom till att jag kom tillbaka från affären. Sen gick han och lade sig och jag satte igång weeds. Ska försöka somna nu. Måste på något sätt gå ifrån vampyrlivsstilen och vänja mig vid solljuset. Funderar på att åka buss någonstans imorgon. Vill till naturen men bussarna vill helst släppa mig i bebyggelse. Kanske cyklar jag någonstans.
Trött på att sitta här och uppdatera webbläsarfönster.

En man sov i vår trapp i natt. Jag märkte inte av det men Love sprang förbi honom på väg till bussen i morse. När jag kom ner några timmar senare fanns bara lite kartong och papperspåsar kvar. Jag vet inte. Det verkar lite grann som att man ska bli upprörd och dra igen porten hårdare men jag känner att det måste ha varit skönt för honom att sova inomhus i natt. Det stormade rejält och jag skulle inte vilja vara ute i sånt väder. Upprörd blir jag mest för att han inte hade någon annanstans att ta vägen. Det syns mer här på värnhem. Har aldrig sett så många öppna alkoholister, tiggare och hemlösa.

1 kommentar:

Ulla sa...

bara dom inte kräks eller hotar hyresgästerna så...