söndag 9 augusti 2009

Kära dagbok

När jag var i Helsingborg med mor och bror i lördags hittade jag en fin liten torkad krabba på stranden. Dessutom hittade jag tre krabbkroppar till utan ben, en död fjäril och en benbit av okänt ursprung. Eftersom Love inte är lika road av den sortens fynd så började jag med att visa den lilla torkade krabban. Nu har jag visat de andra krabbkropparna också och Love har utvecklat krabbfobi. En av kropparna är borta nu tyvärr då jag lagt den på köksgolvet och råkat trampa på den. När Love märkte att det låg bitar av krabbskal där blev han lite obekväm så nu har vi kommit överrens om att jag inte ska ha döda krabbor i köket så länge han inte har gamla fimpar där. Perfekt. Nu blir det six feet under och min plan är att jag idag ska lägga mig innan fåglarna börjar sjunga.

Inga kommentarer: