lördag 18 april 2009

Vidare

Jag fick inget skattebesked. Jag har tjänat under deras gräns så jag ska visst inte få någon deklarationsbunt så nu vet jag inte om jag kommer att få tillbaka mina pengar till midsommar. Det kan bli lite knepigt att betala bredband och sånt om jag inte får dem. Måste ringa. 

Idag har jag varit på stan med mamma och inte köpt någonting alls. Sen har jag packat lite porslin och glas medan jag tittat på massor av babel på svts hemsida. Jag vet inte varför man ska kolla på vanlig tv egentligen, det intressanta finns ju på nätet. Saknar dock fortfarande serierna och är tveksam till om jag kommer kunna hålla mig laglig när nästa säsong dexter och true blood börjar visas i USA. Palla vänta ett år för att kunna köpa DVDboxen liksom, jag är van vid att kunna se avsnitten dagen efter. 

Porslin iallafall. Jag har alldeles för mycket egentligen men det går väl sönder efter hand så jag är inte rädd. Det är en och en halv månad tills jag flyttar idag. Love kommer hem i morgon.  Tiden går jäkligt fort fram och det gör mig lite nervös. Början av juni kommer bli sinnessjuk men på ett mestadels kul sätt. Hur jag ska palla tentan den 5e vet jag inte men det löser sig väl. Jag har klarat allt annat så även om jag inte skulle klara den så sitter jag studiemedelsmässigt ganska säkert.  

Jag är rädd för att jag ska gå på intervjun och inte få jobbet. Jag har aldrig varit på intervju och känner mig inte alls så piffig och social som man ska vara. Jag har googlat arbetsintervju och kommit fram till att människor är galna runtomkring mig. Vem fan orkar gå omkring och tänka på att nätverka hela tiden? Jag trodde att ajg var osäker men det är fan mycket värre med folk som går omkring och tvingas validera sin plats hela tiden. Inte konstigt att vi har så många självhjälpsböcker för jag hade i alla fall blivit helt galen efter en veckas nätverkande. Att med ett stort påklistrat leende och färska referenser (sanna eller ej) gå omkring som någon slags PR-byrå och framhäva sina egenskaper. Komma ihåg allas namn, inte stöta sig med någon, hållamedhållamed, många bollar i luften, satsa på karriären, herregud. Jag kan inte gå på en intervju och vara på det sättet utan får försöka vara mig själv med alla de brister det innebär att jag kommer visa upp. Jag är ganska snäll, lite hysterisk, fokuserad när det krävs och (jag tänker inte skriva service-minded men) jag gillar att göra andra människor glada. Det får räcka. 

Funderar på att köpa lite nya böcker men är osäker på om det är värt det att göra det innan jag flyttar för jag har redan typ 30 kassar med böcker som ska transporteras till den nya lägenheten. Samtidigt så kommer tre nya pocketböcker inte göra mycket skillnad. Måste köpa en till bokhylla, önskar att jag visste vad färgen heter på den bokhyllan jag redan har även om jag inte är helt säker på att jag vill ha en till likadan. Hoppas att två bokhyllor får plats på min vägg i arbersrummet. Två bokhyllor och en sekretär då. Får leta efter en smal sekretär antar jag.

Inga kommentarer: