söndag 5 april 2009


Ungefär 1/3 av vad jag äger är böcker eller papper, 1/3 är köksinredning och resten är övrigt. Jag kommer behöva två kök och ett bibliotek bara för mig! Idag tycker jag inte att det är läskigt att flytta längre utan bara roligt. Jag ska få en kristallkrona som ska vara från 50-talet som jag ska titta på på lördag. Det är helt galet att det är på riktigt. Det är seriöst 8 veckor tills jag ska flytta. När anmäler man att man vill ha elabonnemang och sånt? Jag känner mig lite som ett barn som inte vet sånt men alla andra har ju lyckats på något sätt så jag antar att det inte är så svårt.

Jag ser fram emot sommaren. Då ska jag bjuda Ulla på te och muffins för det börjar bli dags att bjuda tillbaka. Vi kan tränga oss ut på balkongen och titta ut över vår sommargård med fåglarna och blommorna. Jag ser fram emot alla lantloppisar också, jag ska leta efter ett skrivbord/en sekretär och kanske ett nytt köksbord. Jag måste köpa en ny säng också. Funderar på att skriva ihop en önskelista från ikea och sen beta av sak för sak. Listor är min bästa vän.

Jag hittade min gamla diorparfym i en låda ovanpå garderoben. Den luktar likadant men det känns ändå like skumt. Den har nog legat där uppe i typ 7 år. Säger en hel del om hur mycket jag använder sakerna ovanpå min garderob. Men nu rensas det iallafall. Jag är ganska duktig faktiskt och har gjort av med två stora kassar papper. Jag tror att jag tar garderobsrensningen till sist. Jag vet inte hur mycket plats jag kommer ha i den nya garderoben för det beror en hel del på om den långa stången är löstagbar eller inte. Jag måste spara ihop till en massa färg också. Jag har ingen aning om vad färg kostar men jag antar att det är ganska dyrt. Sovrummet är ljusblått och det måste bort, ljusblått ger mig fetångest. Kanske bara målar det vitt, det borde inte kosta för mycket. 

Jag har drömt om den här lägenheten från början, sen jag såg den. Jag drömmer om den fortfarande. I natt drömde jag att golvet sluttade så att bokhyllorna lutande ut från väggen oavsett hur mycket jag pallade upp dem. Det var som att golvmattan sög åt sig allt. 

Ska ta den andra lådan ovanpå garderoben nu. Jag använder ju inte prylarna där i så jag borde kunna slänga en hel del. Måste göra plats för mitt LEGO för nu är det 100% mitt. Mamma hotade att slänga det och båda bröderna sa att de inte brydde sig så jag räddade det. MITT MITT MITT! Hoppas att någon vill leka med det med mig bara. Det orde väl vara en sysselsättning som inte stör grannarna även om det är sjukt lyhört. Ser fram emot mitt polislego, och mitt rymdlego! Vet inte om jag ska blanda det med Loves lego bara, tänk om vi skulle göra slut någon gång, då är det ju kört! Han kommer sno mitt lego!

Ska gå och lägga mig i tid, ska förbereda en muntlig presentation om ultrakonserverade regioner imorgon med tillhörande powerpoint. Vi är ganska långt fram om man jämför med de andra grupperna så vi blir förhoppningsvis klara tidigt men man vet aldrig. 

Inga kommentarer: