måndag 13 april 2009

Man uppskattar att vara ledig fett mycket mer när man vanligtvis aldrig är det. Förra kursen hade jag mycket att göra men jag behövde inte vara i skolan på eftermiddagarna iallafall. Sjukt trött på eftermiddagar i datorsalen när solen skiner utanför. 

Jag kan förresten inte bestämma mig (och behöver inte göra det om jag inte vill men ändå) för vilken färg jag vill ha i sovrummet. Det är grått i vardagsrummet nu och den tapeten kommer vi nog att behålla i ett par år till, och jag vill ha gråa köksluckor så jag kan ju inte ha grått i sovrummet också. Först tänkte jag att det hade varit fint med bara vitt men nu vet jag inte, kanske grönt? Arbetsrummet är gult och det överlever jag väl, det blir ganska varmt ljus där då och det lär behövas eftersom jag antar att Loves mörkläggningsgardin kommer förinta varenda solstråle som närmar sig hans musikutrustning. Köket är okej som jag minns det men Love sa att där fanns en bård som jag inte minns och den måste bort. Jag minns bara en bård i hallen och den går nog samma öde till mötes. Väckväckväck. Hade gärna haft väggar som inne på cosmopolitan på Djäknegatan med röd grundfärg likt Ullas hall och sedan en målad svart bård i övre kanten. Vi får se vad vi pallar. Det är sådär kul att stå i en trång hall och måla bårder i takhöjd liksom.

Min blogg har börjat se ut lite som en uppgiven inredningsblogg. Ganska kul. Roligare när jag väl kan komma igång. 
Idag ska jag rensa golvet från lackfärgsdamm och skänka/slängahögar och sedan plugga lite grann. Stolen är jättefin utan lackfärg och med ny sits. Sjukt nöjd. 

Inga kommentarer: