måndag 13 april 2009

Sova snart

Det här med sommarjobbets vara eller icke vara börjar tära på mig nu. Antagligen för att jag har ångest över att jag ska tillbaka till skolan imorgon och att jag antagligen får besked om ett av jobben (det som mest passar min utbildning) någon gång i veckan. Jag orkar egentligen inte tänka på det, förra året spelade det ingen direkt roll att jag inte jobbade, förutom att jag kände mig fett värdelös, men nu kommer det att påverka andra eftersom Love kommer tvingas halvt försörja mig en tid. Eller, han kommer att vara tvungen att betala mycket mer än han borde behöva, och jag kommer inte kunna återgälda det.
 
Jag har kollat på hela första säsongen Carnivàle idag när jag plockat och lite grann gav det väl en försmak av vad som komma skall om jag är arbetslös. Tänkte en stund att jag skulle kunna läsa allt jag velat läsa men inte hunnit om jag är ledig. En kort stund tänkte jag att jag skulle läsa alla Harry Potterböckerna eftersom alla pratar om dem som fantastiska och jag är lite trött på att stå och se korkad ut när två andra personer kommer igång med prat om elaka motståndare och vem som är bäst på att trolla. Jag brukar känna mig ungefär som när man hamnar mellan två väääldigt hästintresserade tjejer på en fest och de går igång på ridklubbar och betsel. Jag fattar noll. Det kanske hade varit bra för mig att läsa Harry Potter men jag kom på att jag antagligen inte kan lova att jag ska läsa alla böckerna i sommar, men första borde jag kunna knaggla mig igenom. Förra gången jag skulle läsa den slutade jag efter att han hade köpt ett trollspö i nån konstig gång bakom något som ajg inte minns. Alla säger att det är ungefär där, fast kanske 10 sidor fram som boken blir riktigt bra. 

Trött på ägg och godis nu. Antar att det betyder att påsken är slut.

Inga kommentarer: