måndag 27 april 2009

Lunch

Idag var det en olycka på motorvägen igen. Jag missade den bussen jag egentligen tänkt ta med kanske 7 minuter men det är ändå ganska lugnt vanligtvis för jag är så sjukt duktig att ajg alltid kan ta nästa utan att riskera att komma försent. Så där stod jag och väntade på nästa buss. 131a efter 131a körde förbi men inga 171or. Eftersom 131 och 130 tar gamla lundavägen så drog jag efter ungefär en kvart den lysande slutsatsen att alla bussar antagligen står fast någonstans på E22an. Det är lugnt för det är som jag tidigare skrivit nästan den enda ursäkt som är okej om man är försenad så jag tog det ganska lugnt. När 171an till slut kom var den nästan full. Nu till det roliga. Förra gången jag var försenad så tänkte jag på all skit som ligger och skräpar i vägkanterna. Den här gången var jag smått fascinerad av hur E22an ser ut från gamla lundavägen. Det blir ju ungefär som en ögonblicksbild med bussintervallerna ganska tydliga. Skitskoj. Eller sådär, iallafall något att titta på när man sitter och räknar minuterna tills man börjar.

Även vår väg gick lite långsammare än vanligt eftersom trafiken ökade vilket gjorde ytterligare studier av vägkanterna möjliga. Konstigast idag var ett brunnslock (ett sånt där fint med hål i). En kort stund tänkte jag att om jag var sakletare hade jag kunnat ta med det hem och ha det som fruktskål. Nu är jag inte riktigt så sjuk så jag stannade på bussen och lämnade locket. Om någon känner sig manad så är det alltså lugnt om ni plockar det. No hard feelings. Annars var det mest de söndermalda pälstussarna formade som diverse smådjur som prydde dikena. De flesta var platta, mer eller mindre. Inga ballongdjur idag alltså.

Iallafall. Mitt förra motorvägsinlägg har jag funderat på att plocka bort ungefär 25 gånger men jag låter det ligga kvar. Lika bra. Jag behöver fler galningar som läser. Jag är faktiskt än så länge den enda som kommer upp om man googlar lastbilsförarurin. Det ni! Nu har jag dessutom dubblat sannolikheten att dyka upp eftersom jag återanvänder ordet. Jag borde kanske ha adsense-annonser. Väldigt annorlunda produkter hade säkert kommit upp då

Nästan en timme kvar tills nästa lektion börjar. Känns väldigt mycket som min gymnasietid just nu. Slå ihjäl tid i datorsalen liksom. Jag kommer nog inte att gå på min återträff när det blir tid för den. Jag minns knappt min gymnasietid, mitt liv fanns utanför skolan. Jag minns inte folks namn, jag minns inte lektionerna, minns inte lokalerna. Skönt. Dessutom finns ju facebook nu om jag skulle få för mig att ta upp kontakten med någon igen.

Kanske borde jag äta något?

Jag har planerat allt inför flytten nu . Jag har kollat upp elbolag och deras olika avtal med fokus på pris och miljöpåverkan. Vi har kollat på tv-apparater, där med fokus på pris och elåtgång(eller effekt? Palla ha koll på ellära) i normal- och standby-läge. Jag tror att min garderobsplanering kommer att lösa sig med de hyllor vi har och till att börja med får jag ha samma möbler som jag har på mitt rum i arbetsrummet. Vi måste, när vi har råd, köpa en ny säng vilket lär landa på omkring 3500. Just nu är det första prio men absolut inget som måste köpas nu. Fett planerat iallafall. Mängder med utgifter i början med alla startavgifter på bredband mm men det löser sig. Inte längre nervös eller stressad alltså. Exakt neutral. Perfekt läge.

Långt inlägg igen. Nu ska jag skissa på min rapport.

Inga kommentarer: