fredag 10 april 2009

Memee

Idag ska jag och mamma cykla till Svågertorp. Jag har knappt koll på var det ligger men det känns som att det är ganska långt bort. Sen ska vi handla tyg till mig och blomma till farmor, mamma ska mest med för att hon tycker om att cykla.

Dagens lägenhetsångest är att elen precis är utbytt i hela lägenheten så att alla uttag är jordade. Det är väl bra på ett sätt men varenda apparat jag har förutom mixern har ojordade kontakter. Jag har ingen aning var det kostar att byta ut dem men man kan kanske få mängdrabatt? Typ 8 lampor (golv och tak) och två symaskiner. Eller finns det någon slags grendosor som kopplar om på något sätt? Jag är helt borta när det kommer till el, och Sebbe som läste el på gymnasiet säger att han inte får lov att byta ut kontakterna för att han inte är elektriker. Meh. Pappa erbjöd sig att fixa kontakterna men han är inte heller elektriker så jag tackade snällt nej.

Datorn har i alla fall jordade kontakter så jag får väl använda den som lampa första tiden. Lagom energieffektivt. Snart har jag nog angstat över precis allt som går att angsta över i lägenheten. Fett produktivt. Nästa steg är att skriva listor.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Åh, det kommer gå så bra, bli så bra, vara så kul! Jag längtar efter er och mest längtar jag efter min lägenhet och att göra fint. Du kna få hjälpa mig när jag flyttar hem,. så kan du träna på att lyfta möbler och fixa innan det är er tur. Och då assisterar jag om det behövs.

monster sa...

Jag hjälper jättegärna till med att flytta omkring dina möbler och du får gärna flytta omkring mina också! När ska de vara klara med din lägenhet? Hantverkarna brukar se sådär aktiva ut när jag tittar på dem men det kan bero på att jag tittar på dem när de har rökpaus. När vi är klara med flyttarna kan vi fira med att grilla, eller ta vars ett glas vin på "min" balkong! Vi får plats om vi trängs och där är eftermiddagssol + finfin utsikt över gräsmattan!