lördag 11 april 2009

Stooool

Jag var ute vid svågertorp igår och förutom att det blåste en massa så var det inte så farligt att cykla. Jag kan stirra mig galen på kartor och tro att avstånd är gigantiska när de egentligen inte tar lång tid att cykla alls. Vissa dagar är jag helt tvärtom och skrämmer folk med mina planer, som när jag tyckte att jag och Love skulle cykla till österlen, tälta där och sedan cykla hem igen. Jag tänkte antingen cykla längs sydkusten (strandväg och lite mer folk) eller via Dalby, Veberöd, Sjöbo (landsväg och träd). Love tyckte att det lät okej (han är bäst) men alla andra tyckte att det var en riktigt dålig idé och att vi bara skulle ta tåget till typ Simrishamn, sova på vandrarhem och sen åka hem igen. Uh. Var är äventyret i det?

Jag köpte iallafall 2 meter skinnimitation i svart och vadd till mina stolar och jag tror det blir fint. Ska låna en häftpistol av farfar och sen börja. Jag har klippt till till min stora stol och det ser fint ut. Vadden är dessutom ganska lagom för att stolen ska bli mer bekväm utan att bli som en fåtölj. 
När jag fick min stora stol var den målad i vinröd lackfärg som jag satt och skrapade på i typ en vecka men där är fortfarande massor kvar. Så fort man börjar skrapa bort den sprids ett äckligt vinrött lackdamm över hela rummet så jag har inte gjort det på typ ett år men nu när jag ändå är igång med att klä om sitsarna har jag börjat skrapa igen. Det är sådär kul och jag vet att jag gör det mest för att jag inte har lust att ta tag i datorlabben som jag måste göra nu i helgen. 

Love åker nog skidor nu, jag ska till mormor och morfar om några timmar. Ska först lökskalsfärga ägg och försöka äta frukost. Är mätt på godis och det känns inte riktigt fräscht.


Inga kommentarer: