måndag 13 april 2009

Alltså, orka.

Idag har jag, mamma och Sebbe cyklat till Alnarp där vi fikat, sedan till Lomma, Spillepengen och slutligen hem. Väl hemma hade pappa fixat häftpistol så jag har nu klätt om mina stolsdynor. När jag var i källaren lade jag märke till att jag visst bara hade tre likadana små stolar, var helt säker på att jag hade fyra men det gör inget för jag hade två andra stolar nere i källaren som jag helt glömt bort=ingen stolsbrist. Alnarp var jättemysigt och dit ska jag ta Love något dag med picnickorg och kaffetermos. Jag är sådär säker på att jag kommer säga vad vi ska göra bara för jag tror inte han följer med om jag säger att vi ska cykla till Alnarp.

Annars så tycker jag att det är helt jävla fantastiskt att jag är ledig imorgon också och jag vet inte hur jag ska orka gå tillbaka till skolan som tvingar mig att vara 150 % aktiv
och uppmärksam hela tiden. Har funderat en hel del på min sommarekonomi och kommit fram till att jag kommer svälta och att jag antagligen inte kommer ha råd att resa längre än till rörsjöparken om jag inte får ett jobb.

Porträttfotografierna var jobbiga för jag hade 374 stycken som måste skalas om och kommenteras så jag väntar med att lägga upp dem. Palla liksom. Jag ska till farmors mormor & morfars gamla hus här i Malmö och prata om hur det såg ut på deras tid någon gång nu i April/Maj. Har ingen aning om hur jag ska lyckas pressa in det i schemat för ajg har inte ens tid att ringa vårdcentralen som det är nu. Kanske kan göra det en kväll. Det bästa hade varit om jag först kunde ta mig till jobbet så att jag kunde kolla upp lite fakta men jag har inte tid att vara på jobbet förutom när jag jobbar. Det löööser sig. Lugn och fin.

1 kommentar:

Ulla sa...

Jag följer med till Rörsjöparken! Semester är fetglömt för min del..