söndag 24 oktober 2010

Jagh ar hittat mina anteckningar. De låg under soffan.

Det är nästan lite för jobbigt att plugga till den här tentan. Jag glömmer konstant att fråga efter extentor så jag har ingen aning om vad de brukar vilja att man ska kunna men jag antar att det är statistik och plasmaproteinanalys och antagligen ska man ha ganska bra koll på hur man utvecklar kliniska metoder. Det känns som att det egentligen är att bara pressa in allt i hjärnan en kort stund eftersom jag inte behöver kunskapen i fortsättningen. Det är kul att ta blodprover och kolla resultat men jag saknar definitivt den biomedicinska bakgrund som de förutsätter att man har. Jag har inte alls koll på vad som pumpas runt i kroppen och var saker filtreras bort eller syntetiseras. Generellt känns varenda föreläsning som att det är dagens andra föreläsning och att alla andra var på den första när jag var hemma och sov. Eller som att kursen började innan sommaren och jag inte fattade att jag skulle närvara förrän efter att halva kursen gått. Nu är det ju inte så, jag har varit på varenda föreläsning och skulle verkligen behöva kurslitteratur till den här kursen för att få bakgrund till allt som jag ska gå in i detalj i nu.

Jaja. En vecka till och sen får det bära eller brista. Jobbigt att förra tentan inte kommer spela någon roll om jag inte fixar den här delkursen. Kommer alltså sabba 15 hp om jag inte hittar en förklarande bok. Jag kan liksom inte läsa in allt från wikipedia som jag gjort hittills. Det känns inte riktigt seriöst. Trött på skola nu.

Inga kommentarer: