måndag 11 oktober 2010

Idag är fortfarande en bra dag. Jag fick godkänt på den ena tentan (bra resultat dessutom trots att jag bara hann plugga en dag) och fick ett mail vidarebefordrat från en kollega där det stod att en besökare var väldigt nöjd med hjälpen hon fick av mig. Hon hade alltså skrivit till mitt jobb och tackat! Ibland har jag svårt att ta bra saker till mig men dagens positiva händelser är så konkreta och svåra att omtolka att jag bara tuggar och sväljer.

Ett litet moln har jag på min annars blåa himmel. Istället för att handla presenter till mamma efter skolan ska jag träffa mamma, vilket i sig är roligt, men det kommer att bli svårt att hinna med att handla senare. Jobbar imorgon efter skolan. Jag får försöka klämma in det innan skolan i morgon eller på onsdag. Jag tackar gudarna för att min lärare åkt till Kina och onsdagens lektion blev flyttad.

Ändå glad. Bra dag, bra dag, bra dag. Nu ska jag på jakt efter någon av mina hårborstar igen. Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så svårt att hålla ordning på sådana saker. Andra människor verkar ha en bestämd plats för allt, min verklighet är mer flytande. Lite som atomer med elektroner som är överallt och ingenstans samtidigt. Jag får väl se mig själv som kärnan där då. Problemet är att om jag börjar leta efter något så kommer det aldrig fram, jag repellerar saker jag vill ha. Så fort jag bestämmer att jag inte är intresserad längre eller går och köper en ny hårborste så dyker den gamla upp. Samma sak gäller pincetter, deodoranter, ögonpennor, mascaror, linser, pennor, hårsnoddar, strumpor och hårnålar. Det är med andra ord väldigt svårt för mig att bli klar på morgnarna när jag vill ha saker.

Inga kommentarer: