fredag 8 oktober 2010

Glasögon

Nä men på riktigt. Jag måste sitta jättenära skärmen för att se vad jag gör, jag kan inte titta på tv eller läsa. Jag verkar ha gjort mig själv väldigt beroende av mina glasögon. Tur att jag skaffar mig ett nytt par nu för om jag blivit av med glasögonen hade allt blivit väldigt jobbigt. Förra sommaren var jag nära att slarva bort dem när jag dök med dem på. Klantigt att inte ta av dem innan tänker säkert alla men grejen är att jag har mina glasögon på mig från att jag vaknar på morgonen till att jag går och lägger mig på natten. Ibland glömmer man att man inte ser så bra av sig själv.

Nu ska i alla fall de jobbiga plastbågarna inköpta 2006 bytas ut mot bågar i metall som förhoppningsvis inte formar om sig varje gång det är sommar. De nya lutar alltså inte och ser inte ut som de håller på att smälta. Det betyder även att jag i framtiden kommer kunna luta mig framåt utan att hålla handen på näsan. Den nya styrkan innebär förhoppningsvis att min omgivning kommer att ha skarpa konturer i framtiden och att jag inte behöver kisa med glasögonen på för att kunna se tavlan i skolan. Supernice. Tänk att allt som behövdes var lite sommarjobbspengar.

Inga kommentarer: