fredag 29 oktober 2010

Jag hade en liten tanke om att jag skulle prata med min handledare för kandidatuppsatsen idag eftersom jag ska jobb på tisdag när det "första mötet" är schemalagt. Jag gjorde mig helt redo innan jag kom på att det var väldigt dumt att göra det idag när jag ändå ska till skolan på måndag och tenta i två timmar och alltså kommer ha hela eftermiddagen fri.

Idag har jag i stället plöjt mig genom ca 100 sidor och börjar känna mig lite mindre förvirrad men ändå minst lika stressad. Har sammanfattat och ritat små figurer. Imorgon ska jag försöka sammanfatta resten av de kliniska föreläsningarna, har proteinuri och kolesterolvärden kvar innan jag kan ge mig på statistiken. Jag tänker INTE lära mig buffertsammansättningar eller andra tekniska detaljer utan ska försöka satsa på att hålla mig över ytan den här tentan. Inte drunkna i ord och siffror.

Har inte fått svar angående mastershandledningen och tänker tänka att jag inte kommer att få komma dit. Ändå får jag en klump i bröstet varenda gång jag har fått ett nytt mail i inboxen. Hopp och förväntan liksom. Vilken hemskt dålig kombination. Lägg till det mina dåliga nerver, vi får se om jag överlever.

Inga kommentarer: