lördag 16 oktober 2010

Jag har dragits med en störig huvudvärk i ett par dagar nu. Den är som en blandning mellan spänningshuvudvärk och migrän och beror förhoppningsvis på stress och förkylning. Det enda som egentligen påminner om migränen är min doftaura. Alla dofter förstärks och jag kan må illa av att mina vantar luktar kaffe eller att en skål med glass luktar sött.
Jag fick mitt schema för kandidatexamenskursen och med den kom lite småångest. Jag mår dåligt redan nu för en redovisning som ska göras i januari. Antar att det är det som kallas för scenskräck. Scenskräcken är en av de brister jag har som jag verkligen inte kan arbeta på. Jag har försökt allt möjligt. Jag har gått i musikklass och tvingats till konserter, ingen skillnad. Jag har valt teaterredovisning i skolan, ingen skillnad. Jag har gjort muntliga tentor och överlevt, redovisat mer eller mindre förberedd och klarat det, ändå ingen skillnad. Jag är alltid så nervös att jag skakar när jag ställs inför publik.

Nu ska jag inte gnälla mer. Mamma och pappa har fyllt år och nu är det dags för mormor som ska firas i kväll. Så fort huvudvärken lättar(ska nog ta en tablett) ska jag börja komma igång.


Stella hälsade på när Love fyllde år






Går i skolan på sjukhuset just nu. Stooort hus. En lunchrast träffade jag Linné utanför stadsbiblioteket.

Inga kommentarer: