söndag 1 augusti 2010

För lite mer än hundra år sedan när Stockholm hade färre invånare (311 000 pers) än vad Malmö storstadsområde har idag, hade Berlin en så stor folkmängd som 2 800 000. Paris var värre med 3 000 000 men värst var London med 7 000 000 invånare. Sjukt konstigt egentligen.
Boken som jag läst i kallar siffrorna för folkmängd i städerna och jag vet inte riktigt vad det ska ersättas med i dagens alla statistiknamn på städer. Hade varit roligt att jämföra och se var tillväxten funnits, var den stannat av och var den ökat galet mycket.
I alla fall.

Idag är sista dagen som vi har Lisa på väldigt länge. Mamma hade bilen i Göteborg, annars hade de hämtat Lisa redan igår. Sebbe var här och hälsade på henne och såg till att vi inte lät henne svälta. Efter att han gått hem gick Love och jag på konsert.

Eftersom jag äntligen laddat över mina mobilbilder till min dator tänkte jag även bjuda på lite bilder från gårdagen.


Lisa ligger i stolen.:


Lisa har flyttat sig från stolen till fönsterkarmen.:


Lisa och fönsterkarmen.:


Konsert på St Gertrud.:


Lisa tigger om att få gå ut i trappen.:


Lisa i annan fönsterkarm.:

Inga kommentarer: