torsdag 26 augusti 2010

Såg en väldigt söt sak i morse. Massor av små sparvar satt och skrek i ett träd på gården, de skrek ovanligt mycket. Jag ställde cykeln igen och gick och kollade vad de höll på med och såg då att de skrek av lycka. Den stackars pizzabagaren på gården hade glömt stänga fönstret ut mot gården och fåglarna hittade nog mat därinne för de flög kvittrande ut och in genom fönstret.

Annars har jag bara en dag kvar på jobbet och har köpt 1,4 kilo godis som jag ska ställa fram i receptionen så att folk kan ta. Hoppas att de tar mycket för annars kommer Love att äta det och han saknar botten. Jag gillar inte godis direkt. 1,4 kilo godis ser väldigt mycket ut.

Sopranos såg vi slut igår så nu har Love sörjt hela dagen. Det tog ett tag för oss att välja ny serie men det blev slutligen madmen som vi lånat av Oscar och Myra. Ska se ett avsnitt, sedan sova.

Är väldigt sugen på att se uppdrag granskning:kultur. Det handlar om alla kranium, kalvarium och monterade skelett som finns bland annat i historiska museets magasin och jag har träffat en del av de skeletten. De hade de monterade i reklamen så jag tror att de kommer att dyka upp i reportaget. Sjukt spännande. Ett tag ville jag ha som examensarbete att ta reda på vem minst ett av skeletten var. De flesta är skånska drängar som tagit livet av sig under 1800-talets senare period.

Inga kommentarer: