söndag 22 augusti 2010

Det tog lång tid för mig att beställa min kurslitteratur. En liten sväng av paranoia fick mig att tro att jag hade spyware i datorn men det släppte snart. Det blev två böcker till utöver skolboken och så fort jag klickat på beställ hade jag kommit på tre böcker till som jag vill ha. Ska vänta tills jag får lönen med att köpa dem, någon måtta får det vara.

Jag gick inte på matpratet. Det var dåligt väder och Love är sjuk och jag orkade inte helt enkelt. Har förberett färdigt inför skolstarten istället. Har lite panik på CSN just nu eftersom jag inte fattar om jag kommer tjäna för mycket för att få hela bidragsdelen eller inte, när måste man rapportera in det egentligen? Nu har jag svurit på heder och samvete att jag inte kommer tjäna över fribeloppet men jag har redan börjat tvivla på mitt ord. Vi får se hur mycket jobb jag får i höst för annars borde det vara nästan precis exakt lugnt och på gränsen.

Egentligen tycker jag inte att sommaren ska räknas in i fribeloppet eftersom det enda sättet att överleva sommaren om man inte sitter i en frän gratis-på-sommaren-lägenhet á studentlya är att jobba. Man får inte a-kassa och har man några extrapengar undanlagda på kontot har man inte heller rätt till soc. Det finns säkert någon jättebra anledning till att det är som det är men det känns lite surt att behöva oroa sig för att man tjänar för mycket när man sitter på ett låglöneyrke 2 månader om året. Tacka gud för att jag inte fått ett jobb som jag pluggat för, då hade jag kanske tjänat över 17.000 i månaden och garanterat blivit återbetalningsskyldig.

Inga kommentarer: